Monday, June 22, 2009





”რაილი XR3” - პერსონალური და ძალიან ეკონომიური ჰიბრიდი

Riley XR3

22 ივნისი

25 წელია, რაც ამერიკელი ინჟინერი და ეკოლოგიური ავტომობილების დამოუკიდებელი ექსპერტი რობერტ რაილი უცნაური ავტომობილების კონცეპციებს ამუშავებს. მისი ქმნილებები ყოველთვის ორიგინალური გარეგნობით და საწვავის მცირე, ან ნულოვანი მოხმარებით გამოირჩევიან. ახლახანს, მან კიდევ ერთი ეკოლოგიური შედევრი - სამბორბლიანი XR3 შექმნა, რომელსაც სერიულ წარმოებაში დანერგვას უპირებს.

რაილის მიაჩნია, რომ ენერგიის მოხმარების შემცირების ერთ-ერთი გზა სატრანსპორტო საშუალების წონის შემცირებაა. მისი აზრით, ყოველდღიური მოხმარებისთვის სრულფასოვანი ავტომობილი სულაც არაა საჭირო. მითუმეტეს, თუ მასში ძალიან ხშირად, მხოლოდ მძღოლი ზის ხოლმე. იმ დროს კი, როცა ოთხადგილიან ავტომობილს მხოლოდ ერთი ადამიანი გადაჰყავს, პარალელურად, უქმად დაატარებს ასეულობით კილოგრამ რკინასა და პლასტიკატს. მაგრამ, თუ ადამიანი ყოველდღიურად მხოლოდ ერთ, ან ორადგილიანი ავტომობილით ისარგებლებს, საწვავსაც ტყუილად აღარ დაწვავს და ქალაქის გადატვირთულ გზაზეც ნაკლებ ადგილს დაიკავებს.

რაილის განსაზღვრებით, მისი XR3 პირადი გადაადგილების მანქანაა, რომელიც ალუმინის ფურცლებისგან შეკრულ შასიზეა ბაზირებული და რომელსაც ჰიბრიდული აგრეგატი ამოძრავებს. ამ აგრეგატის ძირითადი ნაწილებია 23-ცხენისძალიანი, სამცილინდრიანი დიზელი ”კუბოტ D902”, რომელიც მინი ტრაქტორებზე გამოიყენება და წინა ბორბლებს ამოძრავებს და ელექტრომოტორი, რომლის მაბრუნი მომენტიც უკანა ბორბალს მიეწოდება.

XR3-ს არ გააჩნია არანაირი ენერგიის რეკუპერაციის სისტემა, რომელიც ჩვეულებრივ ჰიბრიდულ მოდელებზე, ავტომობილის შენელების დროს გამოყოფილ ენერგიას აგროვებს. აკუმულატორები კი, რომლებიც ენერგიით ელექტროძრავს ამარაგებენ, ჩვეულებრივი საყოფაცხოვრებო ქსელიდან იმუხტება (პლაგ-ინ სისტემა).

განსაკუთრებულ ყურადღებას XR3-ს მზიდი ელემენტი იწვევს. მისი ძირითადი ტანი ფოლადის კვადრატული მილებისგანაა შეკრული, გარედან კი მათზე ალუმინის ფურცლებია შემოკრული, რაც მას სიხისტეს ანიჭებს. შასის წინა ტორსზე დიზელის აგრეგატი და მისი ტრანსმისია მაგრდება. უკანა ტორსის სეგმენტში კი საკიდარი და ელექტროძრავია მოთავსებული.

სამბორბლიანი ავტომობილის ძარა კომპოზიციური მასალებისგანაა დამზადებული, რაც ასევე წონის შემცირებას უწყობს ხელს. საბოლოო პროდუქტი მხოლოდ 670 კილოგრამს იწონის და თუ ჰიბრიდულ სისტემას სრულად იყენებს (ესე იგი, თუ ორივე ძრავს ამუშავებს), 100 კილომეტრის გასავლელად 1.045 ლიტრ დიზელის საწვავს მოიხმარს. და თუ მხოლოდ შიდაწვის ძრავი იმუშავებს, საწვავის ხარჯი 1.887 ლიტრამდე გაიზრდება. აქვე ისიც უნდა აღინიშნოს, რომ შერეული სტილით მოძრაობისას, ელექტრომოტორი საქმეში მხოლოდ მკვეთრი აჩქარების დროს ერთვება.

XR3-ს მაქსიმალური სიჩქარე 128 კმ/სთ-ს აღწევს, მარტო ელექტროძრავით კი, როცა აკუმულატორები სრულადაა დამუხტული, მისი სვლის მარაგი 64 კილომეტრს აღწევს. ავტომობილი საკმაოდ მოკრძალებული გაბარიტებით გამოირჩევა. მისი ბორბლებს შორის ბაზა 2.235 მეტრი, წინა ბორბლების კვალი 1.676 მეტრი, სიმაღლე კი 1.092 მეტრია.

რაილის სურს, რომ თავისი სამბორბლიანი ავტომობილის მყიდველმა, მის აწყობაში თავადაც მიიღოს მონაწილეობა. ამიტომ XR3 ასაწყობი კიტების (დიდების კონსტრუქტორი) კომპლექტების სახით გაიყიდება და მათ შესაბამისი ინსტრუქციებიც მოჰყვება. ასე, ავტომობილის ფასიც საკმაოდ შემცირდება. თანაც, ის საკმაოდ იოლი ასაწყობია და მფლობელს თავის შექცევის საშუალებასაც მისცემს.

”სამბორბლიანი სპორტული ავტომობილი”, როგორადაც რაილი თავის ქმნილებას მოიხსენიებს, დაახლოებით 25 000 დოლარი ღირს, თუმცა მყიდველი დაახლოებით 15 000 დოლარს დაზოგავს, თუ წინასწარ ელექტროძრავზე უარს იტყვის.

No comments:

Post a Comment