Wednesday, September 2, 2009

გორდონ მარის ჯუჯას ”სმარტზე” ფართო სალონი ექნება

Murray's T25 (AutoCar.co.uk)

2 სექტემბერი

გორდონ მარი T25-ის მოდელებთან
ერთი ჩვეულებრივი ავტოს ადგილზე სამი T25 დაეტევა
T25-ის შასი ტესტირებისას სმარტთან ერთად

T25-ის ტისერი - ფოტო-თავსატეხი

...........................................................................

სახელოვანი სამხრეთაფრიკელი კონსტრუქტორი, ფორმულა 1-ში არაერთი საინტერესო და წარმატებული პროექტის და ლეგენდარულ სუპერავტომობილ ”მაკლარენ F1-ის” ავტორი გორდონ მარი თავის გახმაურებულ პროექტ T25-ზე მუშაობას აგრძელებს. ავტომობილის შასი, მასზე აწყობილი აგრეგატებით და სხვა ნაწილებით, უკვე გადის საგზაო ტესტებს.

პროექტის ავტორი ირწმუნება, რომ მისი ჯუჯა ავტო გაბარიტებით ”სმარტზე” პატარა კი არის, მაგრამ მასზე ტევადი სალონი მაინც ექნება. ამას კი სამადგილიანი ავტომობილის სალონში სავარძლების განლაგების თავისებურება განაპირობებს - მძღოლის სავარძელი სალონის ცენტრშია მოთავსებული, დანარჩენი ორი სავარძელი კი მის ორივე მხარეს, ოდნავ უკან მდებარეობს. სხვათა შორის, ”მაკლარენ F1-შიც” სავარძლებს ზუსტად ასეთი განლაგება ჰქონდა (თავად კონსტრუქტორი მძღოლის ცენტრალურ პოსტს iსენტერს უწოდებს) და ეს უკვე მარის საფირმო ნიშნად იქცა.

T25 უმცირესი გაბარიტებით გამოირჩევა. მისი სიგრძე 2.4 მეტრი, სიგანე კი 1.25 მეტრია. შედარებისთვის, ”სმარტ ფორთუს” ანალოგიური მონაცემები 2.5 და 1.51 მეტრია. ასეთ პატარა ავტომობილს საბარგული არ აქვს, მაგრამ თუ ტვირთის დასადებად მგზავრების სავარძლებს გამოვიყენებთ, მაშინ საბარგო მოცულობა (და არა საბარგულის, რომელიც ავტომობილს უბრალოდ, არ აქვს) 750 ლიტრს მიაღწევს. ასეთი საბარგულით კი სრულგაბარიტიანი სედანებიც კი ვერ დაიკვეხნიან.

ინტერიერის (შედარებით) დიდ მოცულობას ასევე ის გარემოებაც განაპირობებს, რომ ავტომობილის 660 კუბ.სმ-იანი ძრავი T25-ის უკან, საწვავის ავზი და აკუმულატორი კი ძირზეა განლაგებული. იმისათვის, რომ ასეთ პატარა ავტომობილში ჩაჯდომა და იქიდან გადმოსვლა გაადვილდეს, მარიმ ლეგენდარული ”იზეტა” გაიხსენა და მისი კონსტრუქცია განავითარა. მგზავრები სალონში უკანა კარიდან შევლენ, მძღოლი კი - წინიდან.

მარი ამბობს, რომ პირველი ძარიანი ავტომობილი მზად ერთ თვეში ექნება, T25-ის წარმოების დაწყება კი ორ წელიწადში იქნება შესაძლებელი. ამასთან, ის დასძენს, რომ ამ ავტომობილს მისი კომპანია არ გამოუშვებს - მხოლოდ წარმოების ლიცენზიას გაჰყიდის.

მარი დაინტერესებულია, რომ მისი ავტომობილი რომელიმე ინგლისურმა კომპანიამ, ინგლისშივე გამოუშვას. ამასთან, ამ საკითხზე მოლაპარაკება რამდენიმე დაინტერესებულ კომპანიასთან უკვე მიმდინარეობს.

No comments:

Post a Comment