Wednesday, December 8, 2010

”ოპელი” ელექტრული ”ამპერას” ოჯახს შექმნის

Vauxhall Ampera range to expand

8 დეკემბერი

”ოპელს” ჯერ თავისი პირველი ელექტრომობილის, ”ამპერას” წარმოება არ დაუწყია, თუმცა მის შემცვლელსა და მასზე ბაზირებული რამდენიმე მოდელის წარმოებაზე უკვე ზრუნავს. ამის თაობაზე, ჟურნალ ”ავტოქართან” საუბრისას, ”ჯენერალ მოტორსის” ევროპული შტოს შეფმა ნიკ რილიმ განაცხადა. მისი თქმით, მომდევნო თაობის ”ამპერას” შემდეგ, ბაზარზე მისსავე პლატფორმაზე აგებული ჰეჩბეკი (ოპელ ასტრას ტიპის) და ხუთადგილიანი ქროსოვერიც გამოვა.

რილის განცხადებით, პირველი თაობის ”ამპერას” წარმოება 2015 წლამდე დეტროიტში გაგრძელდება, შემდეგ კი, მეორე თაობის ელექტრომობილს ”ჯენერალ მოტორსის” ბრიტანული (ელესმერ პორტის) ქრხანა გამოუშვებს. არაა გამორიცხული, რომ ”ამპერას” ოჯახის მოდელები სხვა ქარხნებმაც გამოუშვას.

რაც მთავარია, ”ოპელი” იმედოვნებს, რომ მეორე თაობის ”ამპერას” წარმოების დაწყებამდე, დაახლოებით 50 პროცენტით შემცირდება აკუმულატორების ფასი, რომლებზეც მთლიანად ავტომობილის ფასის თითქმის ნახევარი მოდის. გარდა ამისა, უნდა გაიზარდოს მათი ტევადობაც, რასაც შედეგად ავტომობილის სვლის სიშორის (მარტო ელექტროძრავით გადაადგილებისას) ზრდა უნდა მოჰყვეს.

რილი ამბობს, რომ თუ პირველი ”ამპერა”, რომელიც ბაზარზე ერთი წლის შემდეგ გამოჩნდება, 43 ათასი ევრო უნდა ღირდეს, მეორე თაობისა, შესაბამისი ზომის შიდაწვისძრავიან მოდელებზე მხოლოდ 6-10 ათასი ევროთი ძვირი ეღირება. რა თქმა უნდა, პირველი თაობის ”ამპერას” ფასს, რიგ სახელმწიფოებში, ეკოლოგიურად სუფთა ავტომობილებისთვის მოქმედი საგადასახადო შეღავათები შეამცირებს. მაგრამ დიდი შანსია იმისა, რომ ბაზარზე მეორე თაობის ”ამპერას” დებიუტამდე, ეს შეღავათები შემცირდეს, ან სულაც გაუქმდეს.

დაბოლოს, ”ოპელ ამპერა” პრაქტიკულად სახეშეცვლილი ”შევროლე ვოლტია”, რომლის გაყიდვებიც ამერიკაში დღე-დღეზე დაიწყება. ამ ავტომობილს მხოლოდ აკუმულატორებში დაგროვილი ენერგიით, 65 კილომეტრის გავლა შეუძლია. თუმცა აკუმულატორების დაცლის შემდეგ, საქმეში შიდაწვის ძრავისა (100 ცენის ძალა) და გენერატორის ტანდემი ერთვება, რომლის მეშვეობითაც, ”ამპერას” სვლის სიშორე 500 კილომეტრამდე იზრდება.

No comments:

Post a Comment