Wednesday, March 10, 2010

ახლა გერმანელებზე გადავიდეთ და ”პორშეთი” დავიწყოთ, რომელსაც სტენდიც ისეთივე პატარა აქვს, როგორიც მისი საწარმოო პროგრამაა. სამაგიეროდ, იქ ორი სიახლის ხილვაა შესაძლებელი. ერთია მეორე თაობის უგზოობის ”კაიენი”, რომელსაც შტუტგარტელები მალე მყიდველს ჰიბრიდული აგრეგატითაც შესთავაზებენ. მეორე კი სუპერ ავტომობილი ”918 სპაიდერი”, რომელიც წარმოებიდან მოხსნილ ”კარერა GT-ს” ძლიერ ჰგავს. თუმცა, ამ ავტომობილს მხოლოდ დახვეწილი, სპორტული დიზაინი როდი გამოარჩევს. მთავარი ისაა, რომ ის ჰიბრიდული აგრეგატითაა აღჭურვილი. ამ ჰიბრიდში 500-ცხენისძალიანი შიდაწვის და 218-ცხენისძალიანი ელექტროძრავია გაერთიანებული. შედეგი წარმოუდგენელია - შესანიშნავი დინამიკური მახასიათებლების გარდა, მანქანა კომპაქტებისთვისაც კი შესაშური ეკონომიურობით გამოირჩევა. 3 ლიტრი 100 კილომეტრზე და ყოველი კილომეტრის გავლისას, ატმოსფეროში გამოყოფილი მხოლოდ 70 გრამი CO2. ასეთ შედეგებზე ყველა იოცნებებდა.

პორშე 918

...........................

თუმცა, ამაზე უკეთესი ეკონომიურობით და ეკოლოგიურობით, ”პალექსპოში” გამოფენილი კიდევ ერთი შტუტგარტული ქმნილება გაგაოცებთ. ოღონდ, მას სამქიმიანი ვარსკვლავი ამშვენებს და სახელად ”მერსედესი” ჰქვია. ”პეჟოსი” არ იყოს, ”მერსედესიც” ახალ კორპორატიულ სტილს ამუშავებს და მის დასაგემოვნებლად, გამოფენის დამთვალიერებლებს კონცეპტუალური ”F 800 სტაილი” უჩვენა. სწორედ ასეთი ფორმა ექნება მეორე თაობის ოთხკარიან კუპე CLS-ს. მაგრამ მთავარი ეს სულაც არაა. უფრო საინტერესოა ის, რომ ”F 800 სტაილი” ჰიბრიდული სისტემითაა აღჭურვილი. ამ სისტემაში შედის შიდაწვის V6 ძრავი, რომელიც 272 ცხენის ძალას იძლევა და ელექტროძრავი, რომლის სიმძლავრეც 109 ცხენის ძალას აღწევს. ამ სისტემის მეშვეობით, ავტომობილს ადგილიდან 100 კმ/სთ-მდე აჩქარება 4.8 წამში შეუძლია, 100 კილომეტრს 2.9 ლიტრი საწვავით გადის, ყოველ კილომეტრზე კი მხოლოდ 68 გრამ ნახშირორჟანგს გამოჰყოფს.

მერსედეს F 800

..............................

სხვათა შორის, ”პორშეს” და ”მერსედესის” ჰიბრიდული სისტემები ეგრეთ წოდებულ პლაგ-ინ ტიპისაა, ანუ მათი აკუმულატორები ჩვეულებრივი საყოფაცხოვრებო ელექტროქსელიდან იმუხტება. მოდი და ამის შემდეგ, ჰიბრიდულ ავტომობილებს ალმაცერად შეხედე...

სხვა თუ არაფერი, ასეთი ავტომობილების შექმნაზე უკვე ”ფერარიც” ზრუნავს. იტალიურმა კომპანიამ შოუს დამთვალიერებლებს თავისი პირველი ჰიბრიდული სუპერ ავტომობილი წარუდგინა სახელად HY-KERS. ამ სახელის პირველი ნაწილი სიტყვა ჰიბრიდის პირველი ორი ასოა. მეორე კი აბრევიატურა, რაც კინეტიკური ენერგიის რეკუპერაციის სისტემას ნიშნავს. ცნობისათვის, ანალოგიური სისტემა ”ფერარის” ფორმულა 1-ის გუნდის ინჟინრების ნახელავია და მართალია, ის დიდი პრიზების ცირკში ვერ დამკვიდრდა, მაგრამ სამაგიეროდ, საგზაო ავტომობილებში გამოიყენებენ.

სხვათა შორის, ამ ავტომობილს ჰიბრიდული მხოლოდ პირობითად შეიძლება ეწოდოს, რადგან მასში ძირითად მბიძგველ ძალას ისევ შიდაწვის ძრავი გამოიმუშავებს, ელექტროძრავს კი (რომლის სიმძლავრეც 100 ცხენის ძალას შეადგენს) მხოლოდ დამხმარე ფუნქცია აკისრია და ის კერს-ის მიერ გამომუშავებულ ენერგიას მოიხმარს.

რა თქმა უნდა, აღნიშვნას კიდევ ერთი ფაქტი იმსახურებს - HY-KERS-ს ეკოლოგიურობის ხაზგასასმელად, მარანელოელებმა ის სალათისფრად შეღებეს. ბოლო ხანებში, ”ფერარი” აშკარად აღარაა სისხლისფერზე ჩაციკლული. მაგრამ სალათისფერი მის ფერთა გამაში მაინც მოულოდნელი სიახლეა.

ფერარი HY-KERS
.......................................
რახან სუპერ ავტომობილების მწარმოებლები ვახსენეთ, ბარემ ”ბუგატის” და ”ლამბორგინის” მოდელებზეც ვთქვათ ორიოდ სიტყვა. ამათ განსაკუთრებული სიახლეები არ აქვთ. ”ბუგატის” სედან ”16C გალიბიერის” პრემიერა შარშან შედგა, ჟენევაში კი ის ფართო საზოგადოების წინაშე წარსდგა. რაც შეეხება ”ლამბოს” სიახლეს, ეს შემსუბუქებული ”გალიარდოა”, სახელად ”LP570-4 სუპერლეგერა”. საბაზო მოდელთან შედარებით, ის 70 კილოგრამით მსუბუქია. ამის შედეგი კი ისაა, რომ ავტომობილის საწვავის ხარჯი დაახლოებით 20 პროცენტით შემცირდა და ახლა ის 100 კილომეტრზე სულ რაღაც 13.5 ლიტრს შეადგენს.
ლამბორგინი გალიარდო LP570-4 სუპერლეგერა
........................................
ბუგატი 16C გალიბიერი

No comments:

Post a Comment