Wednesday, June 24, 2009

BMW ზაუბერი

შვეიცარიულ-გერმანული გუნდი ყველანაირად ცდილობს კრიზისიდან თავის დაღწევას და თითქმის ყველა ეტაპზე შეაქვს მანქანის კონსტრუქციაში ცვლილება. მას შემდეგ, რაც გუნდმა უარი თქვა KERS-ის გამოყენებაზე, მისი ყურადღება მთლიანად აეროდინამიკას დაეთმო. პირველ რიგში, ის ელემენტები იხვეწება, რომლებიც ერთი შეხედვით, მარტივად ჩანდა. მაგალითად, წინა ანტიფრთა.

ყურადღებას იქცევს წინა ანტიფრთის ვერტიკალური ფირფიტა, რომელიც ძირთან გარეთაა გამოღუნული და ამით, ფრთის ქვეშ ჰაერის გაზრდილ ნაკადს მიმართავს. ადრე, ამ ნაკადის ნაწილი ბორბლისკენ იყო მიმართული და წინააღმდეგობას ზრდიდა.

ასევე შეცვლილია ჰორიზონტალური პირველი და მესამე ფირფიტების (ფრთების) შიდა სეგმენტები. ქვედა ფირფიტას ვერტიკალური ტორსი გაუჩნდა, რომელიც ჰაერის ნაკადის მანქანის ძირისკენ უკეთ მიმართვას უწყობს ხელს. მესამე ფირფიტა კი ოდნავ აწეულია, რითაც მთლიანად ფრთის ქვეშ ჰაერის გაუხშოებას უფრო ეფექტურს ხდის და ამით, ფრთის აეროდინამიკურ დატვირთვის გაზრდას იწვევს.

No comments:

Post a Comment