Thursday, July 16, 2009

”აუდი A5 სპორტბეკი” - უკვე ოფიციალური ინფორმაცია

Audi A5 Sportback

16 ივლისი


მალე ”აუდის” სამოდელო გამას კიდევ ერთი ახალი ავტომობილი - ხუთკარიანი კუპე (ჰეჩბეკი) ”A5 სპორტბეკი” შეავსებს. ამგვარად, კომპანიის მიერ დასახული გეგმის (რომელიც წლიური გაყიდვების 1.5 მილიონამდე გაზრდას ითვალისწინებს) შესასრულებლად, კიდევ ერთი ნაბიჯი გადაიდგმება.

მწარმოებელი გვამცნობს, რომ ”A5 სპორტბეკი” არის ხუთკარიანი, დაგრძელებული პროფილის მქონე ავტომობილი, რომელიც კუპეს სტილშია შესრულებული და რომელიც, მგზავრებს პრაქტიკულობითა და კომფორტით შეეგებება. კუპეს შეხედულებას ავტომობილს მისი სახურავი აძლევს, რომელიც უკან ძლიერაა დაქანებული და უკანა, საბარგულის კართან ერთად ბოლოვდება. ამასთან, ”A5 სპორტბეკის” სახურავი სედან A4-საზე 36 მილიმეტრით დაბალია. გარდა ამისა, ავტომობილს გრძელი ბაზა აქვს, რომლის სიგრძეც 2.810 მეტრს აღწევს.

სალონში ოთხი სრულფასოვანი ადგილია. საბარგულის მოცულობა 480 ლიტრია, რაც ოდნავ მცირეა A4-ის საბარგულის მოცულობაზე. სამაგიეროდ, თუ უკანა სავარძლებს დავკეცავთ, საბარგულის მოცულობა 980 ლიტრამდე გაიზრდება.

”A5 სპორტბეკისთვის” სულ ხუთი ძრავია განკუთვნილი, რომელთაგან ორი საწვავად ბენზინს იყენებს, სამი კი - დიზელს. ყველა აგრეგატი ასევე A4 და A5 მოდელებსა და მათს დერივატივებზეც გამოიყენება. ბენზინის ძრავებია 2.0-ლიტრიანი TFSI და 3.2-ლიტრიანი V6. პირვლის სიმძლავრე 211 ცხენის ძალაა, მეორისა კი - 265 ცხ.ძ. ორივე აგრეგატი ”აუდის” უახლესი სისტემა ”ვალვლიფტითაა” (სისტემა ავტომატურად არეგულირებს საწვავის შეშვებისა და ნამწვი აირის გამოშვების ფაზებს) აღჭურვილი, რომლის წყალობითაც, მათი კუთრი სიმძლავრე და მაბრუნი მომენტი გაზრდილია, საწვავის მოხმარება კი - შემცირებული. ორივე ძრავით აღჭურვილი ავტომობილები სრულამძრავიან ტრანსმისია ”კვატროთი” აღიჭურვება.

დიზელის ძრავებია: 2.0-ლიტრიანი TDI, 170 ცხენის ძალით და 350 ნიუტონმეტრით, 2.7-ლიტრიანი TDI, 190 ცხენის ძალით და 400 ნიუტონმეტრით და 3.0-ლიტრიანი V6 TDI, 240 ცხენის ძალით და 500 ნიუტონმეტრით. ყველა ვერსია სრულამძრავიანი ტრანსმისიით (კვატრო), 6-საფეხურიანი მექანიკური კოლოფით (ან 7-საფეხურიანი ნახევრად ავტომატურით) და სისტემა სტარტ/სტოპით აღიჭურვება.

ახალი ავტომობილის საბაზო აღჭურვილობაში შევა სისტემა ”სტაბილურობის ელექტრონული პროგრამა” (ESP), რომელსაც წინა ღერძის დიფერენციალის ელექტრონული ჩამკეტი აქვს. ასევე, ”A5 სპორტბეკი” აღიჭურვება ”მართვის დინამიკური სისტემით”, რომელიც სამ განსხვავებულ რეჟიმში მუშაობს. ეს სისტემა აქსელერატორის მგრძნობიარობას, გადაცემათა კოლოფის (ნახევრად ავტომატურის შემთხვევაში) და საჭის მექანიზმის მუშაობას, კონკრეტული რეჟიმის შესაბამისად სრეგულირებს.

ასეთი მდიდრული და მრავალფეროვანი აღჭურვილობის მიუხედავად, A5-ის ოჯახში ”A5 სპორტბეკი” ყველაზე ხელმისაწვდომი ავტომობილი იქნება. ევროპაში მისი სასტარტო ღირებულება 33 650 ევროა (2.0-ლიტრიანი TDI ვერსია), თუმცა გერმანული კომპანია გვპირდება, რომ შემდგომში კიდევ უფრო იაფ ვერსიასაც გამოუშვებს.

”დაიმლერმა” ელექტრული SLS AMG-ს წარმოება დაადასტურა

Mercedes SLS AMG Electric

16 ივლისი


”დაიმლერმა” ოფიციალურად დაადასტურა, რომ წარმოებისთვის ”მერსედესის” პირველ ელექტრომობილს ამზადებს. მოდელიც უკვე შერჩეულია. ესაა სუპერავტომობილი SLS AMG, რომლის შექმნაში მონაწილეობას, სამქიმიანებთან ერთად, მათი პარტნიორის, ტუნინგის საქმეში გაწაფული AMG-ს სპეციალისტებიც მიიღებენ.

ელექტრომობილი ოთხი მძლავრი ელექტროძრავით აღიჭურვება, რომლებიც ბორბლების სიახლოვეს მოთავსდება. მათი კომბინირებული სიმძლავრე 392 კილოვატს (525 ცხენის ძალას), მაქსიმალური მაბრუნი მომენტი კი 880 ნიუტონმეტრს მიაღწევს.

საინტერესოა, რომ შტუტგარტელებმა ელექტროძრავები ბორბლების შიგნით კი არა, მათ სიახლოვეს განალაგეს, რათა ბორბლის დაურესორებელი წონა შეემცირებინათ. ელექტრული SLS AMG-ს სატესტო ვერსია მაღალი ვოლტაჟის ლითიუმ-იონური აკუმულატორებითაა აღჭურვილი, რომელთა გაგრილებასაც სპეციალური სისტემა მოემსახურება. აკუმულატორების ტევადობა 40 ამპერია საათში. აკუმულატორები მოძრაობის დროსაც, მუხრუჭების მიერ გამოყოფილი ენერგიითაც დაიმუხტება.

დადასტურებული ინფორმაციით (შესამაბისი მონაცემები, ოღონდ ნავარაუდები, სამი დღის წინაც გაგაცანით), ელექტრომოტორებით აღჭურვილ SLS AMG-ს ადგილიდან 100 კმ/სთ-ს ასაკრეფად 4 წამი დასჭირდება. ეს კი იგივე აჩქარებაა, რითაც ამ ავტომობილის შიდაწვისძრავიანი ვერსია ამაყობს, რომლის კაპოტქვეშაც 6.3-ლიტრიანი V8, 571 ცხენის ძალით ბობოქრობს.

შედარებისთვის, დღეისათვის მეტად პოპულარული კალიფორნიული კომპანია ”ტესლას” ელექტრომობილ S-ს 0-100 კმ/სთ აჩქარებისთვის 6 წამი სჭირდება, მის სპორტულ ვერსიას კი - წამით ნაკლები. სხვათა შორის, ცოტა ხნის წინ, ”დაიმლერი” ”ტესლას” აქციონერი გახდა და ისინი ერთობლივად აპირებენ ელექტრომობილების შემუშავებას.

იულიან ბუმბუს კონცეპტუალური ”ბეემვე”

BMW S.X. Concept

16 ივლისი



რუმინელი დიზაინერი იულიან ბომბუ საავტომობილო დიზაინის ხელოვნებას მილანში დაეუფლა და შემდეგ, პრაქტიკა ”ალფა რომეოში” გაიარა. ახლა კი ბუქარესტში საკუთარი ატელიე აქვს, რომელიც ინდუსტრიული დიზაინის სფეროში მუშაობს. შიგადაშიგ კი, ბუმბუ თავისუფალ თემებს ასრულებს და ნამდვილ შედევრებს ქმნის. რამდენიმე თვის წინ მან საავტომობილო სამყარო კონცეპტუალური ”ლამბორგინი ინსექტათი” გააოცა, ახლა კი მორიგი კონცეპტუალური შედევრი - ”ბეემვე S.X.” შექმნა.

”ბეემვე S.X.” არის ბუმბუსეული ინტერპრეტაცია იმისა, თუ როგორი შეიძლება იყოს ბავარიული კომპანიის ლუქსის კლასის სპორტული ავტომობილი. S.X. არის უფრო განიერი და დაბალი, ვიდრე მასთან ყველაზე ახლოს მყოფი მე-6 სერიის ”ბეემვე”, ამასთან მასზე მოკლეცაა და უფრო გრძელი ბაზაც აქვს. მოკლედ, ნამდვილი მტაცებელია.

ვიზუალური თვალსაზრისით, S.X. ბავარიული კომპანიის კორპორატიულ სტილს შეეფერება, თუმცა მასში სიახლეც ბევრი შეინიშნება. მსგავსება განსაკუთრებით წინხედსა და უკანა ხედში შეინიშნება. სამაგიეროდ, იგივეს თქმა არ შეიძლება მის გვერდხედზე.

რამდენადაც ნამუშევარი მხოლოდ ესკიზების სახით არსებობს, მისი შემქმნელი არაფერს გვეუბნება იმაზე, თუ ყველაზე მეტად რა აგრეგატები მიესადაგება მის ქმნილებას. და რამდენადაც, S.X. -ს სუპერავტომობილობაზე აქვს პრეტენზია, მისთვის ზედგამოჭრილი 5.0-ლიტრიანი V10 იქნებოდა, რომელიც 536 ცხენის ძალას ავითარებს, ან ამ ძრავის ფორსირებული ვარიანტი...

Wednesday, July 15, 2009

ინდურმა ჯუჯამ ბრიტანული ქრეშ ტესტი ჩააბარა

Tata Nano

15 ივლისი



მსოფლიოში ყველაზე იაფფასიან ავტომობილზე, ინდურ ”ტატა ნანოზე” ინდოეთში ნამდვილი ტაციაობაა. სულ რამდენიმე დღე იყო საკმარისი იმისათვის, რომ ინდურ კომპანიას ასი ათას ”ნანოზე” მიეღო შეკვეთა. წარმოება ჯერ ადგილობრივი ბაზრის შეკვეთებს ვერ აუდის, კომპანიის შეფი რატან ტატა კი 2 000 დოლარად ღირებულ ავტომობილს უკვე ევროპის ბაზრისთვისაც კი ამზადებს.

მზადება კი სერიოზულ სტადიაშია - ”ნანომ” უკვე გაიარა ქრეშ ტესტები (პირდაპირ და გვერდითა დაჯახებაზე) და ბრიტანეთის ავტომობილების სერტიფიკაციის სამსახურისგან მწვანე შუქიც დაიმსახურა. თუმცა, ისიც უნდა ითქვას, რომ ეს წინასწარი გამოცდები იყო და მათზე ”ნანო” სპეციალურად მომზადებული წარსდგა.

კერძოდ, ტესტებისთვის მომზადებული ავტომობილი აღჭურვილი იყო წინა აირბალიშით, მისი წინა ნაწილის სივრცული სტრუქტურა გაძლიერებული იყო დამატებითი ტიხრებით. გარდა ამისა, წინა ბამპერის საყრდენი სტრუქტურაც ფოლადის დამატებითი ფურცლებით გაძლიერდა. დამატებითი, მძლავრი ტიხრები დაემატა კარის ჩარჩოს. ავტომობილმა კიდევ არაერთი ახალი დეტალი მიიღო.

ამ ეტაპზე შეიძლება ითქვას, რომ ევროპისთვის განკუთვნილი ”ნანო” ინდურ ვერსიაზე 15 სანტიმეტრით გრძელი და 5 სანტიმეტრით განიერი იქნება. მის კაპოტქვეშ კი იგივე 625 კუბური სანტიმეტრი მოცულობის 2-ცილინდრიანი ძრავი მოთავსდება, რომლითაც მის ინდურ ვერსიას უშვებენ, თუმცა ძრავს ტურბოკომპრესორი მოემსახურება, რომლის წყალობითაც, მისი სიმძლავრე 36-დან 56 ცხენის ძალამდე გაიზრდება. ნუ გაგეცინებათ, ეს ჩვეულებრივი ავტომობილებისთვისაა ძალიან ცოტა, თორემ ”ნანოს” თავზეც გადაუვა. დანარჩენი კი ევროპელ და ინდოელ ”ნანოს” ერთნაირი ექნება.

რატან ტატა პირობას იძლევა, რომ ევროპულ ქრეშ ტესტებზე მისი კომპანიის ჯუჯა ოთხვარსკვლავიან (სისტემა ხუთვარსკვლავიანია) შეფასებას დაიმსახურებს. მაგრამ ჩვენ დავამატებთ, რომ ფასიც აუცილებლად მნიშვნელოვნად გაიზრდება...

”იაგუარმა” ახალი ფლაგმანი წარმოადგინა

Jaguar XJ

15 ივლისი



რამდენიმე დღის წინ, ლონდონში გაიმართა იაგუარის სამოდელო გამის ფლაგმან XJ-ს ახალი ვერსიის პრემიერა. კომპანიის ევროპელი დილერები ახალ ავტომობილზე შეკვეთებს უკვე ღებულობენ, მისი მიწოდება კი მომავალი წლიდან დაიწყება.

ახალი სედანი ძველი XJ-ს ბაზაზეა აწყობილი. მათ თითქმის ერთი ზომის ბაზა აქვთ. გარდა ამისა, ახალი XJ-ც, ძველის მსგავსად, ორ, სტანდარტულ და გრძელ ბაზაზე დამზადდება. პირველ შემთხვევაში, ბაზის სიგრძე 3035 მილიმეტრია, მეორე შემთხვევაში კი - 3160 მილიმეტრი. გარდა ბაზისა, ამ ორი ავტომობილის გარე გაბარიტებიც თითქმის ერთნაირია.

ახალ სედანს ალუმინისგან დამზადებული ძარა აქვს. ბრიტანული კომპანიის ხელმძღვანელობა აცხადებს, რომ ალუმინის ძარის წარმოების ტექნოლოგია აეროკოსმოსური სფეროდანაა ნასესხები. ამის შედეგი კი ისაა, რომ ავტომობილი 1650 კილოგრამს იწონის, რაც მთავარი კონკურენტების, ”მერსედეს-ბენცის” S-კლასის და ”ბეემვეს” მე-7 სერიის სედანების წონაზე 250 კილოგრამით ნაკლებია. ცნობისათვის, ამ ავტომობილების ძარა ფოლადის ფურცლებისგან მზადდება.

უფრო მეტიც, ”იაგუარ XJ-ს” აეროდინამიკური წინააღმდეგობის კოეფიციენტი სულ რაღაც 0.29-ია, რაც კომპანიის სამოდელო გამაში შემავალი ავტომობილებისთვის საუკეთესო მაჩვენებელია. ავტომობილის საბარგულის მოცულობა 520 ლიტრს აღწევს.

”იაგუარ XJ-ს” წამყვანი უკანა ბორბლები აქვს. მისთვის სამი 5.0-ლიტრიანი V8 ბენზინის ძრავია გათვალისწინებული, რომელთაგან ზოგი ატმოსფერულია, ზოგს კი მექანიკური დამჭირხნი ემსახურება. ძრავების სიმძლავრე 380, 510 და 470 ცხენის ძალაა. ასევე შესაძლებელი იქნება 3.0-ლიტრიანი, ორი ტურბოკომპრესორით აღჭურვილი დიზელის ძრავის დაყენება, რომლის სიმძლავრეც 275 ცხენის ძალა, მაბრუნი მომენტი კი 500 ნიუტონმეტრია. ყველა ძრავთან 6-საფეხურიანი ავტომატური კოლოფი შეწყვილდება, რომელსაც კომპანია ZF აწარმოებს. ამ კოლოფზე საფეხურების შეცვლა საჭის რგოლის უკან განლაგებული ბერკეტებითაა შესაძლებელი.

”იაგუარ XJ-ს” საბაზო აღჭურვილობაში შევა პანორამული სახურავი, ადაპტირებადი საკიდარი ”ედეპტივ დაინემიქსი”, ელექტრონულად მართვადი აქტიური დიფერენციალი, ”ბოუერს ენდ უილკინსის” წარმოების 1 200-ვატიანი აუდიოსისტემა, რომელსაც 20 დინამიკი და 15-არხიანი გამაძლიერებელი ემსახურება, ასევე ცენტრალურ კონსოლზე განლაგებული 8-დუიმიანი მონიტორი, რომელზეც მძღოლისა და წინა მგზავრის სავარძლიდან ერთდროულად, ორი განსხვავებული გამოსახულების ნახვა შეიძლება.

”იაგუარ XJ-ს” ყველაზე ხელმისაწვდომი, დიზელისძრავიანი ვერსია ბრიტანეთში 52 500 გირვანქა სტერლინგი ღირს (მისი გრძელბაზიანი ვერსია 3 000 სტერლინგით ძვირია), ტოპ ვერსიის ღირებულება კი 88 000 სტერლინგს აღწევს.

”ნუნა5-ის” ავსტრალიური მისია

Nuna5

15 ივლისი


ჰოლანდიის დელფტის უნივერსიტეტის ჯგუფმა, სახელად ”ნუონ სოლარ ტიმ”, რომელმაც იმით გაითქვა სახელი, რომ ოთხი წლის განმავლობაში, მზის ელემენტებზე მომუშავე ავტომობილების გარბენ ”უორლდ სოლარ ჩელენჯზე” გამარჯვებას არავის უთმობს, ამავე ტიპის ახალი ავტომობილი - ”ნუნა5” შექმნა.

ახალი ავტომობილის ზედა ნაწილი 6 კვადრატული მეტრი მზის ელემენტებითაა დაფარული, თუმცა წინამორბედზე 30 კილოგრამით მსუბუქია და მთლიანობაში, მძღოლის გარეშე, 160 კილოგრამს იწონის. მზის პანელები (სულ ასეთი 15-ია) 2120 ცალი უჯრედისგან შედგება, რომლებიც გალიუმის არსენიდისგანაა დამზადებული. პანელების მარგი ქმედების კოეფიციენტი 34 პროცენტს შეადგენს. მზის პანელებით გამომუშავებული ენერგია კი ავსტრალიურ კომპანია CSIRO-ს მიერ დამზადებულ, ბორბალში ჩამონტაჟებულ ელექტროძრავს მიეწოდება, რომელიც 97-პროცენტიანი პიკური დატვირთვის დროს, 50 ნიუტონმეტრ მაბრუნ მომენტს იძლევა.

როდესაც მზის ელემენტები საჭიროზე მეტ ენერგიას გამოიმუშავებს, ჭარბი ენერგია ლითიუმის პოლიმერულ აკუმულატორებს მიეწოდება, რომლებიც 25 კილოგრამს იწონის. ”ნუნა5-ის” აეროდინამიკური წინააღმდეგობა ჩვეულებრივი ავტომობილისაზე 12-ჯერ მცირეა, ულტრაწვრილი ბორბლების გორვის წინააღმდეგობა კი - 10-ჯერ ნაკლები.

მზის ელემენტებზე მომუშავე ავტომობილების რბოლები ავსტრალიაში ყოველწლიურად ტარდება და ამ ტიპის მანქანებისთვის ეს ურთულეს გამოცდად ითვლება. გარბენის მონაწილეებს, კონტინენტის ჩრდილოეთში მდებარე ქალაქ დარვინიდან სამხრეთის ქალაქ ადელაიდამდე 3 000 კილომეტრზე მეტის გავლა, მეტწილად უდაბნოში უწევთ. დაღამებისას, გარბენის მონაწილეებს ბანაკის გამართვა იქ უწევთ, სადაც მათ მანქანებს ენერგია გამოელევათ.

”ნუონ სოლარ ტიმს” ახალი ავტომობილით დიდი ავსტრალიური გარბენის ზედიზედ მეხუთედ მოგება აქვს განზრახული. ”უორლდ სოლარ ჩელენჯის” წლევანდელი გარბენი კი სტარტს 25 ოქტომბერს აიღებს.

შელბი დაიტონა კუპე აუქციონზე გაიყიდება

Shelby Daytona Cobra Coupe CSX2601

15 ივლისი





ლეგენდარული ავტომობილი ”შელბი დაიტონა კობრა კუპე CSX2601”, რომელსაც ხშირად ამერიკის ყველაზე ძვირადღირებულ ავტომობილადაც მოიხსენიებენ, მალე აუქციონზე გასაყიდად გამოვა. ამ ავტომობილის ძარა მოდენაში, იტალიური დიზაინ-ატელიე ”კაროსერია გრანდ სპორტის” სპეციალისტებმა 1965 წელს შექმნეს. ლეგენდარულმა ავტომრბოლმა და ავტოინჟინერმა ქეროლ შელბიმ სახელი სწორედ მისი მეშვეობით გაითქვა.

აუქციონი შტატ კალიფორნიის ქალაქ მონტერეიში, 15 აგვისტოს გაიმართება და იქ ავტომობილს აუქციონებზე სპეციალიზებული კომპანია ”მეკუმ ოქშენი” გამოიტანს. ამავე კომპანიამ CSX2601-ს გაყიდვა ორი თვის წინაც სცადა, მაგრამ ინდიანაპოლისში (შტატი ინდიანა) ჩატარებულ აუქციონზე ავტომობილს მყიდველი არ გამოუჩნდა.

მაშინ, აუქციონერები იმედოვნებდნენ, რომ მისი ფასი 10-15 მილიონი დოლარის ფარგლებში მოექცეოდა, მაგრამ ვაჭრობა მაშინ შეწყდა, როდესაც ფასმა 6.8 მილიონ დოლარს მიაღწია. მოგვიანებით, ”მეკუმმა” 7.5 მილიონდოლარიანი შეთავაზებაც მიიღო, მაგრამ ”შელბი დაიტონა კუპე” მაინც არ გაიყიდა, რადგან აუქციონერმა მოცდა ამჯობინა - კომპანიის სპეციალისტებს მიაჩნიათ, რომ ”CSX2601 შესაფერის ადგილზე უკეთ გაიყიდება”. როგორც ჩანს, შესაფერის ადგილად მონტერეია მიჩნეული.

”ბევრ სარბოლ საკოლექციო ავტომობილს არანაკლებ სახელოვანი ისტორია აქვს, მათ შორის, ამ მანქანის ნათესავ CSX 2299-ს, მაგრამ შელბი დაიტონა კობრა კუპე CSX2601” მაინც განსაკუთრებულია. ამ ავტომობილით ”შელბიმ” ”ფერარი” მისსავე ტერიტორიაზე - მონცაზე დაამარცხა, რაც ამერიკის სარბოლ ისტორიაში ერთ-ერთი ყველაზე გამორჩეული მომენტი იყო”, - ამბობს ”მეკუმ ოქშენზის” პრეზიდენტი დანა მეკუმი.

Tuesday, July 14, 2009

”ფიატი” ”ბერტონეს” შეძენას ეცდება

Fiat-Bertone

14 ივლისი

”ფიატმა” დაადასტურა ცნობა იმის შესახებ, რომ კრიზისში მყოფი სადიზაინერო კომპანია ”კაროსერია ბეტონეს” შეძენას აპირებს. ამგვარად, ავტომობილების სხვა კომპანიების შეკვეთებით მწარმოებელი ფირმის შეძენის მსურველთა რაოდენობა ხუთამდე გაიზარდა.

”ფიატის” გარდა, ლეგენდარული ”ბერტონეს” დაუფლების სურვილი ასევე აქვთ: იტალიელ ბიზნესმენებს - ჯანმარიო როსინიოლოსა და დომენიკო რევილიოს, ასევე ჩინურ ავტოკომპანია FAW-ს და ესპანურ კონსორციუმს, რომლის სახელიც არ ქვეყნდება.

”ბერტონეს” შეძენაზე განაცხადის შეტანის ბოლო ვადა 16 ივლისია. იტალიის გაკოტრების საქმეთა სასამართლო კი მყიდველის არჩევას ამ თვის ბოლომდე აპირებს.

”ბერტონე” ყველაზე ძველი კომპანიაა მათ შორის, რომლებიც ავტომობილებს შეკვეთით აწარმოებენ. მისი ტურინული ქარხნის სიმძლავრე, როცა ის ორცვლიან რეჟიმში მუშაობს, 70 000 ავტომობილია, სამცვლიანი რეჟიმის შემთხვევაში კი - 100 000. მაგრამ შეკვეთების არარსებობის გამო, ქარხანა ოთხი წელია უქმედ დგას. ჯერჯერობით უცნობია, თუ რისთვის აპირებს ”ბერტონეს” გამოყენებას ”ფიატი”.

როსინიოლო ”ბერტონეს” ქარხანაში სპორტული ავტომობილების წარმოებას გეგმავდა, რომლებსაც ძარა მთლიანად ალუმინისგან ექნებოდათ დამზადებული. მისმა კონკურენტმა კომანია ”კეპლერომ” კი იქ მცირე გამონაბოლქვის მქონე ავტომობილების წარმოება მოისურვა.

რაც შეეხება FAW-ს, ეს ჩინეთში ერთ-ერთი უდიდესი ავტომწარმოებელია, რომელსაც ერთობლივი საწარმოები ”ფოლკსვაგენთან” და ”ტოიოტასთან” აქვს. გარდა ამისა, FAW-ს გააჩნია ლიცენზია, რომლითაც ავტომობილების ”დაიჰაცუსა” და ”მაზდასთვის” წარმოება შეუძლია. სამაგიეროდ, ეს კომპანია ჯერჯერობით, ევროპაში ავტომობილებს არც აწარმოებს და არც ჰყიდის.

სურათზე: ”ბერტონემ” ბოლო კონცეპტუალური სუპერავტომობილი ”მანტიდი” წელს დაამზადა

ინდური ”მიკრა” ევროპაში

Nissan Micra

14 ივლისი

”ნისანი” მალე თავისი პოპულარული მინი ავტომობილის, ჰეჩბეკ ”მიკრას” წარმოებას ინგლისიდან (სანდერლენდი) ინდოეთში, ქალაქ ჩენაიში (ყოფილი მადრასი) გადაიტანს. იაპონური კომპანიის აღმასრულებელი პრეზიდენტი კოლინ დოჯი, ვინც ”ნისანის” ბიზნესს აფრიკის, ახლო აღმოსავლეთის, ინდოეთისა და ევროპის ბაზრებზე განაგებს, ამბობს, რომ ახალი ქარხნის მშენებლობა მერმის, მაისში დასრულდება. ჩენაიში წარმოებული ავტომობილების 60 პროცენტზე მეტი კი ექსპორტზე გავა.

ქარხნის ნომინალური სიმძლავრე წლიურად 200 000 ავტომობილია. საჭიროების შემთხვევაში კი მისი გაზრდაა შესაძლებელი. იქ გამოშვებული ”მიკრას” ინდოეთში გაყიდვები ზაფხულის დასაწყისიდან იგეგმება. რაც შეეხება სანდერლენდის ქარხანას, მას დახურვა არ ემუქრება, რადგან იაპონელები იქ თავიანთი ახალი ავტომობილის წარმოებას აპირებენ, რომელიც კონცეპტუალური ”ქაზანას” ბაზაზე მზადდება. ამ მოდელმა კონკურენცია ”ფიატ სედიჩის” და ”სუზუკი SX4-ს” უნდა გაუწიოს.

ჩენაიში ქარხნის მშენებლობით, ”ნისანი” ერთდროულად ორი კურდღლის დაჭერას აპირებს. ჯერ ერთი, სწრაფად მზარდ ინდურ ბაზარზე დამდკვიდრება ისევე საშური საქმეა, როგორც ჩინურ ბაზარზე ფეხის მოკიდება. მეორეც, ინდოეთში ავტომობილების წარმოება გაცილებით იაფი ჯდება, ვიდრე იმავე ინგლისში, ან თუნდაც, აღმოსავლეთ ევროპაში. ეს კი განსაკუთრებით მნიშვნელოვანი მაშინაა, როცა საქმე მცირეგაბარიტიან ავტომობილებს ეხება, რომელთა წარმატებას მეტწილად სწორედ კონკურენტული ფასი განსაზღვრავს.

”პატარა მანქანების ევროპაში წარმობით ფულის კეთება ძალიან ძნელია. თუმცა, ინდოეთში მარტო დაბალი ფასების გამო არ შევდივართ. ჩვენ ამ ქვეყნის ბაზარზე ყოფნა გვსურს. და რადგან ასეა, ავტომობილები აქვე უნდა ვაწარმოოთ”, - ამბობს დოჯი, ვისი თქმითაც, წარმოების ინდოეთში გადატანას, პლუსების გარდა, მინუსებიც აქვს. პირველი მინუსი ლოჯისტიკას ეხება - ინდოეთიდან ევროპაში ავტომობილების შეტანა ძვირი დაჯდება. საჭირო იქნება დიდი რაოდენობით ავტომობილის ერთდროულად გადატანა, რამაც შესაძლოა, მიწოდების ოპერატიულობას შეუქმნას პრობლემა, ან დიდი ფართის სადგომის მოწყობა მოითხოვოს. მეორე პრობლემა საიმპორტო ტარიფებია.

დადებითი მხარე მუშა ხელის სიიაფეა. გარდა ამისა, ინდოეთში პატარა ავტომობილებზე დიდი მოთხოვნაა, რაც მასობრივი წარმოებისთვის აუცილებელი პირობაა. რაც მეტს აწარმოებ, მით ნაკლები გიჯდება, რაც ავტომობილის ფასს კონკურენტუნარიანს ხდის.

დაბოლოს, ”მიკრას” ბაზაზე ინდოეთში მრავალმხრივი დანიშნულების მოდელის და სედანის წარმოებაც იგეგმება. იაპონური კომპანია იმედოვნებს, რომ ჩენაის ქარხნის სრული დატვირთვით ამოქმდების შემდეგ, ინდური ბაზრის 5-6 პროცენტის ათვისებას შესძლებს.

ახალი ფრანგული ლომი ნახტომისთვის ემზადება

Peugeot 308 RCZ

14 ივლისი



ფრანგულმა კომპანია ”პეჟომ” პრაქტიკულად დაასრულა წარმოებისთვის თავისი ახალი კუპეს - 308 RCZ-ს მომზადება, რომლის დებიუტიც ფრანკფურტის საავტომობილო გამოფენაზე გაიმართება.

ახალი ავტომობილი პოპულარულ ჰეჩბეკ 308-ს ბაზაზეა დამზადებული. საერთოდ, ამავე პლატფორმაზე, ”ფრანგული ლომები” სამ და ხუთკარიანი ჰეჩბეკების გარდა, უნივერსალს და ორკარიან კუპე კაბრიოლეტსაც უშვებენ. და აი, მინი 308-ს ოჯახი მალე კიდევ ერთი ახალი წევრით შეივსება.

ფრანკფურტულ პრემიერამდე, ”პეჟო” 308 RCZ-ს ეტაპობრივ რეკლამირებას შეუდგა, რომლის პირველი საფეხურიც, ოფიციალური ფოტო ტისერის გამოქვეყნება გახდა. მართალია, ფოტოებზე ავტომობილის მხოლოდ ცალკეული სეგმენტები ჩანს, მაგრამ ესეც საკმარისია მივხვდეთ, რომ ახალი კუპე ორი წლის წინ, იმავე ფრანკფურტში ნაჩვენები კონცეპტუალური ავტომობილის (პეჟო 308 RCZ) საწარმოო ვერსიაა.

”პეჟო 308 RCZ” თავისი ექსტრემალური გარეგნობით გამოირჩევა. პირველ რიგში, ამ ექსტრემიზმს ხაზს მშვილდის სილუეტის მქონე სახურავი, დიდი, გამობერილი საბორბლე თაღები და მათი დამაკავშირებელი ზღურბლი უსვამს, რომელთა შორისაც კარია ”ჩამალული”. ავტომობილში ჩასაჯდომი ფორმულაა 2+2, ანუ ორი სრულფასოვანი ადგილი და ამდენივე ფსევდო ადგილი, სადაც ბავშვიც კი გაჭირვებით ჩაეტევა.

”პეჟო 308 RCZ-ს” დამზადებისას გამოიყენებულია ალუმინი და კარბონის კომპოზიტი, რისი წყალობითაც, ის 1 200 კილოგრამს იწონის. ამ ეტაპზე, ახალი ავტომობილის ტექნიკური აღჭურვილობის შესახებ ბევრი არაფერია ცნობილი. ვარაუდები კი კონცეპტუალური მოდელის მიხედვით შეიძლება, რომელიც ”პეჟო 207-სგან” ნასესხები 1.6-ლიტრიანი, 218-ცხენისძალიანი ტურბოძრავით იყო აღჭურვილი. არის ლაპარაკი იმაზე, რომ ეს ძრავი ფორსირებას გაივლის, რის შემდეგაც, მისი სიმძლავრე 250 ცხენის ძალამდე გაიზრდება.

”ჯენერალ მოტორსი” ძველ რეკლამებს აუქმებს

General Motors Company

14 ივლისიFont size

გუშინ ”ჯენერალ მოტორს კომპანიმ” გამოაცხადა, რომ აუქმებს მისი წინამორბედის მიერ სხვადასხვა კომპანიებთან გაფორმებულ 54 სარეკლამო კონტრაქტს. ამ კონტრაქტებს შორის კი უძველესი ნიუ იორკის ტაიმს სკვერის ბილბორდები და ”შევროლეს” საათია, რომლებიც მსოფლიოს საქმიანი სამყაროს ცენტრის შენობათა კედლებიდან გასული საუკუნის 30-იანი წლებიდან არ მოხსნილა.

ამ ნაბიჯის გადადგმას ახალ ”ჯენერალ მოტორსს” ფედერალურ მოსამართლე რობერტ გერბერის განკარგულება აიძულებს. ეს მოსამართლე ”ჯენერალ მოტორსის” გაკოტრების საქმეს უძღვება. ძველი ”ჯენერალ მოტორსის” მიერ გაფორმებული ძვირადღირებული სასპონსორო კონტრაქტები განახლებული და გაკოტრების რეჟიმიდან ახლახანს გამოსული კომპანიის რესტრუქტურიზაციის პროცესში უქმდება.

გარდა იმისა, რომ ტაიმს სკვერზე თავის ბილბორდებს ხსნის, ”ჯენერალ მოტორსი” ასევე შეწყვეტს ჩრდილოეთ ამერიკის უდიდეს სარბოლ ტრეკებზე VIP ლოჟების დაფინანსებას. ასევე შეწყდება გოლფის პრესტიულ ტურნირ ”არნოლდ პალმერ ინვიტეიშნლ-ის” და ქალაქ ლენსინგის (შტატი მიჩიგანი) ბეისბოლის არენის დაფინანსება.

აღსანიშნავია, რომ ჯერ კიდევ გაკოტრებამდე, ”ჯენერალ მოტორსმა” სპონსორობა სახელოვან გოლფმენ ტაიგერ ვუდსს შეუწყვიტა. გარდა ამისა, კომპანია აღარ არის ”ოსკარის” დაჯილდოების ცერემონიისა და ამერიკული ფეხბურთის ფინალური შეხვედრის (სუპერ ბოულის) სპონსორი.

სხვათა შორის, გაკოტრების მიუხედავად, მიმდინარე წლის პირველ კვარტალში, რეკლამაზე გაღებული თანხის მოცულობით (424 მილიონი დოლარი), ”ჯენერალ მოტორსი” აშშ-ის უმსხვილეს რეკლამის მიმცემთა ხუთეულში შევიდა. ამ სიაში კი მასზე წინ ისეთი გიგანტები იმყოფებიან, როგორებიცაა ”პროქტერ ენდ გემბლი”, ”ვერიზონ კომუნიკეიშნი” და AT&T.

”კიამ” მოდელი ”ს’იიდ” განაახლა

KIA Cee'd

14 ივლისი

კორეულმა კომპანია ”კიამ”, რომელიც ”ჰიუნდაის” ჯგუფში შედის, თავისი პოპულარული ავტომობილი - ჰეჩბეკი ”ს’იიდ-ი” განაახლა. ინტერნეტით ახალი ”ს’იიდ-ის” პირველი ფოტოებიც უკვე გამოქვეყნდა, რომელთა მიხედვითაც შეიძლება ითქვას, რომ ავტომობილზე შეცვლილია რადიატორის ჰაერის ამღებები, წინა ბამპერი უფრო მასიურია. რადიატორის ბადის მოყვანილობა უფრო ”უხეში” გახდა, ქვედა ჰაერის ამღები კი ისევ ტრაპეციის ფორმისაა, თუმცა ის ადრე ამობრუნებული იყო, ახლა კი ”გასწორდა”. მის ორივე ბოლოში მოთავსებულმა ნისლსაწინააღმდეგო ფარებმა კი ოთხკუთხა ფორმა მიიღო.

აღსანიშნავია, რომ განახლებული ”ს’იიდ-ის” გარეგნობაზე მუშაობას ცნობილმა გერმანელმა დიზაინერმა პეტერ შრეიერმა უხელმძღვანელა, ვინც ”აუდისა” და ”ფოლკსვაგენში” მუშაობისას გაითქვა სახელი, ამჟამად კი კორეული კომპანიის ევროპული დიზაინ ცენტრის შეფია, რომელიც ფრანკფურტში მდებარეობს.

ინტერნეტით გავრცელებული ინფორმაციის მიხედვით, ახალი ”ს’იიდ-ი” ძრავების იმავე გამას მიიღებს, რომლებიც უკვე გამოიყენება ახალ ”ფორტესა” და ”ოპტიმაზე”. ამ გამაში ბენზინის სამი და დიზელის ორი ძრავი შედის. ბენზინის აგრეგატების მუშა მოცულობებია 1.4, 1.6 და 2.0 ლიტრი. შესაბამისად, მათი სიმძლავრე 109, 122 და 140 ცხენის ძალაა. რაც შეეხება დიზელის აგრეგატებს, 1.6-ლიტრიანის სიმძლავრე 115, 2.0-ლიტრიანისა კი 140 ცხენის ძალას აღწევს. ბენზინის და დიზელის 1.6-ლიტრიანი ძრავებით აღჭურვილი ვარიანტებისთვის, ხელმისაწვდომია სისტემა სტოპ/სტარტი, რომელიც ავტომობილის ეკონომიურობას აუმჯობესებს. მოგვიანებით, ”კია” ამ სისტემას უკლებლივ ყველა ”ს’იიდ-ზე” დააყენებს.

განახლებული ”ს’იიდ-ის” პრემიერა ფრანკფურტის შოუზე იგეგმება. სამწუხაროდ, საქართველოში მისი შემოტანა ჯერჯერობით არ იგეგმება.

Monday, July 13, 2009

უნიკალური სარბოლი ”მილერი” აუქციონზე გაიყიდება

Miller V16

13 ივლისი

1931 წელს გამოშვებული სარბოლი ავტომობილი ”მილერ V16” შტატ კალიფორნიის ქალაქ მონტერეიში, კომპანია ”RM ოქშენზის” მიერ ორგანიზებულ აუქციონზე გაიყიდება. მის გარდა, იმავე აუქციონზე გასაყიდად გამოიტანენ ”მილერის” კიდევ ერთ სარბოლ ქმნილებას, 1927 წელს გამოშვებულ ”მილერ 91-ს”. ორივე ავტომობილი კომპანია ”მილერის” რარიტეტული ავტომობილების თავგამოდებული კოლექციონერის, ჩაკ დევისის კოლექციიდანაა.

”მილერ V16” ჰარი მილერის მიერ გამოშვებული ერთადერთი ავტომობილია, რომელსაც V16 კონფიგურაციის ძრავი აქვს. ჩაკ დევისის კოლექციაში ის 1978 წელს მოხვდა, მის მფლობელს კი ინდიანაპოლისის 500-მილიან რბოლაზე სახელმოხვეჭილი ავტომობილის რესტავრაციისთვის 14 წელი დასჭირდა. განახლებული ავტომობილი ტესტირებისათვის, ის ინდიანაპოლისის ტრეკს დაუბრუნდა.

აღდგენილი ”მილერ V16” საზოგადოებამ პირველად მონტერეის ისტორიული ავტომობილების გარბენსა და პებლ ბიჩის (კალიფორნია) ელეგანტურობის კონკურსზე იხილა. 13-15 აგვისტოს კი მონტერეის აუქციონზე მასში 600 000-დან 1 მილიონ დოლარადე მოითხოვენ.

”დოჯ ვაიპერს” გადარჩენის შანსი მიეცა

Dodge Viper

13 ივლისი

კრიზისის გამო, ”კრაისლერი” თავისი ერთადერთი სუპრავტომობილის - ”დოჯ ვაიპერის” ცალკე ბრენდად გაყიდვას აპირებდა. შარშან, ამერიკულმა კომპანიამ მისი შეძენის მსურველთაგან რამდენიმე წინადადება მიიღო. მაგრამ შემდეგ გაირკვა, რომ გაკოტრება გარდაუვალი იქნებოდა, რის გამოც, ”კრაისლერის” მთავარმა აღმასრულებელმა ბობ ნარდელიმ ცოტა ხნით მოცდა ამჯობინა. თუმცა, ნებისმიერ ვარიანტში გადაწყვეტილი იყო, რომ დეტროიტული ქარხანა ”ვაიპერს” დეკემბრიდან აღარ გამოუშვებდა.

მაგრამ რამდენიმე დღის წინ, ”კრაისლერის” ხელმძღვანელობამ გამოაქვეყნა განცხადება, რომელშიც ნათქვამია, რომ სუპერავტომობილ ”ვაიპერ SRT-10-ის” წარმოება აღარ შეწყდება. ”დოჯის” აღმასრულებელმა დირექტორმა მაიკ აკავიტიმ განაცხადა, რომ ”დოჯ ვაიპერმა” სუპერავტომობილების მოყვარულთა გულებში ადგილი სამუდამოდ დაიკავა. კომპანია ამაყობს იმით, რომ ეს ავტომობილი პლანეტის სუპერავტომობილების ელიტის წევრი და ”დოჯის” ნამდვილი იკონაა, რომელზეც უარის თქმა დიდი შეცდომა იქნებოდა.

”დოჯ ვაიპერის” კონცეპტუალური ვერსია პირველად ნიუ იორკის 1989 წლის ავტო შოუზე გამოჩნდა, ერთი წლის შემდეგ, კომპანიაში მისი წარმოების გადაწყვეტილება მიიღეს, კიდევ ორი წლის შემდეგ კი მისი გაყიდვები დაიწყო. ახლანდელი ”ვაიპერი” მეოთხე თაობის მოდელია და ის 8.4-ლიტრიანი V10 ძრავითაა აღჭურვილი, რომელიც 600 ცხენის ძალას გამოიმუშავებს. მასთან კი 6-საფეხურიანი მექანიკური კოლოფია შეწყვილებული. ამ აგრეგატების მეშვეობით, ”ვაიპერ SRT-10” ადგილიდან 100 კმ/სთ-ს 4 წამზე ნაკლებში იღებს, 160 კმ/სთ-მდე კი 12 წამი სჭირდება. ამერიკაში ”ვაიპერის” საბაზო ღირებულება 91 220 დოლარია.

წარმოების დაწყებიდან მოყოლებული, ”კრაისლერმა” სულ 25 000 ”ვაიპერზე” მეტი გაჰყიდა.

”მერსედესი” სუპერ ელექტრომობილს გამოუშვებს

all-electric SLS gullwing

13 ივლისი

შესაძლოა, ბევრს არ მოსწონს ის, რომ მალე, საერთო სარგებლობის გზებზე ელექტრომობილები გამოჩნდება, რომლებიც თანდათან ჩაანაცვლებენ გარემოს დამაბინძურებელ შიდაწვისძრავიან ავტომობილებს. და ნუ იდარდებთ იმაზე, რომ ელექტრომობილები სუპერავტომობილების დინამიკას ვერასდროს შესწვდებიან. ჯერ ერთი, ეს მცდარი შეხედულებაა, რომელმაც დღემდე წინა საუკუნის დასაწყისიდან მოაღწია. მეორეც, სუპერავტომობილებს ხომ მხოლოდ უმდიდრესი ადამიანები ყიდულობენ, ასეთები კი ჩვენს შორის, ესე იგი, ამ ბლოგის მკითხველთა შორის ნაკლებად მეგულებიან.

ზემოთ რომ მცდარ შეხედულებაზე მოგახსენეთ, ერთ-ერთმა პირველმა ის კალიფორნიულმა კომპანია ”ტესლამ” გააქარვა, რომელიც უკვე რამდენიმე თვეა, ”ლოტუს ელისის” ბაზაზე ელექტრულ სუპერავტომობილს (სახელად როდსტერი) აწარმოებს, რომელიც აშშ-ში იმდენად პოპულარულია, რომ მისი სხვა ბაზრებზე, მათ შორის, ევროპულ ბაზარზე გატანაც გადაწყდა.

და რახან ასეა, მაშინ ავტოინდუსტრიის ვეშაპებს დიდხანს უქმედ ყოფნა როგორ შეეძლოთ. ჰოდა, მათგან პირველები რეაგირებას ”მერსედეს-ბენცი” და მის ჯგუფში შემავალი სატუნინგო კომპანია AMG აპირებენ, რომლებიც სუპერავტომობილ ”SLS AMG გალვინგის” (გალვინგ - თოლიას ფრთა) ბაზაზე ელექტრომობილის გამოშვებას 2015 წელს გეგმავენ.

აღსანიშნავია, რომ ”SLS AMG გალვინგის” წარმოება ჯერ არ დაწყებულა. უფრო მეტიც, ის კონცეპტუალური მოდელის სახითაც კი არავის უნახავს. ტესტირების დროს, მას ძლიერ შენიღბულს პერიოდულად კი უღებენ ფოტოებს, მაგრამ ავტომობილის შესახებ რაიმე დაზუსტებული ინფორმაცია ჯერ არ გავრცელებულა. ახლახანს კი გერმანულმა გამოცემა ”აუტო მოტორ უნდ შპორტმა” გაავრცელა ინფორმაცია იმის შესახებ, რომ ”SLS AMG გალვინგი” შეიძლება პირველად ფრანკფურტის წლევანდელ მოტორ შოუზე ეჩვენოს საზოგადოებას.

გერმანული ჟურნალის ცნობით, ელექტრომობილი ”SLS AMG გალვინგის” (სურათზე მისი ოფიციალური ესკიზია) ანალოგიურ ძარათი და ”თოლიას ფრთის” ტიპის კარებით შეიმოსება, თუმცაღა სრულიად განსხვავებულ შასიზე აიგება და საკიდარსაც განსხვავებულს მიიღებს, რასაც ელექტრომობილის თავისებურებანი განაპირობებს.

პირველი თავისებურება ისაა, რომ ელექტროძრავები, რომელთა სიმძლავრე 133 ცხენის ძალა იქნება, ოთხ ბორბალში მოთავსდება. შესაბამისად, მათი ჯამური სიმძლავრე 532 ცხენის ძალას, მაბრუნი მომენტი კი 880 ნიუტონმეტრს მიაღწევს. შედარებისთვის, შიდაწვისძრავიანი ”SLS AMG გალვინგი” 6.3-ლიტრიანი ძრავითაა აღჭურვილი, რომელიც 571 ცხ. ძ-ს და 649 ნმ-ს იძლევა. AMG-დან გამოსული ინფორმაციით, ელექტრომობილი ადგილიდან 100 კმ/სთ-ის აკრეფას 4 წამს მოანდომებს, მისი მაქსიმალური სიჩქარე კი დაახლოებით 200 კმ/სთ იქნება. სამაგიეროდ, სრულად დამუხტული ლითიუმ-იონური აკუმულატორები მას 150-180 კილომეტრს გაატარებს, მათი სრულად დამუხტვისთვის კი 5-6 საათი იქნება საჭირო.